
Ce se poate defecta la un alternator auto?
Alternatorul este o piesa care nu se defecteaza usor si care nu are nevoie de intretinere de-a lungul vietii. Dar, dupa 10 ani de folosire pot aparea probleme, care, lasate fiind sa avanseze pot duce la defectarea completa a alternatorului si la oprirea masinii oriunde in drum. Tocmai de aceea, avand in vedere rolul extrem de important al acestuia, am decisa va precizam principalele defectiuni ale alternatorului auto.
Daca ai masina mai veche de 10 ani, ar trebui sa stii care sunt simptomele unui alternator defect si ce poti face pentru a remedia defectele aparute. Mergand pe aceasta linie, va recomand sa parcurgeti o serie de informatii tehnice autorizate venite din partea echipei E-CASETA, partnerii nostri la o serie de intalniri si seminarii pe linia preventiei in exploatarea autovehiculelor multimarca.
Problemele aparute pot fi de natura mecanica – rulmentul rotorului nu mai functioneaza cum trebuie sau se blocheaza total, sau probleme de natura electronica atunci cand puntea redresoare sau regultorul de tensiune nu functioneaza corespunzator.
Poti descoperi aceste defecte daca dai atentie unor simptome aparute in functionarea masinii.
De exemplu, daca rulmentul este defect, vei auzi zgomote de frecare metal pe metal sau de zgariat din zona alternatorului. In plus, cureaua de accesorii se va invarti foarte greu si din acest motiv se va incalzi in exces si va da un miros specific de cauciuc ars.

- O alta problema care apare este uzura periilor de grafit care fac legatura intre rotor si stator. Acestea de consuma in timp si devin prea scurte pentru a asigura conexiunea corecta.In aceasta situatie se schimba periile colectoare pentru a remedia acest defect.
In cazul defectiunilor electronice, simptomele sunt usor de observat .Alternatorul nu va putea incarca acumulatorul si vei avea martorul din bord al bateriei,aprins si dupa pornire. Pornirea va fi mai greoaie, mai ales in zilele mai geroase de iarna. De asemenea, cosumatorii electrici ai masinii nu vor functiona corespunzator.Poti observa ca lumina farurilor va palpai mai ales cand masina va fi la relanti si turatia motorului este mai mica.
- De asemenea, pot sa apara defecte in momentul in care in carcasa alternatorului patrunde apa si protectiile acestuia nu functioneaza. Mare atentie, deoarece in aceste cazuri pot sa apara inclusiv scurt circuite electrice. Apa poate sa patrunda, atunci cand treci prin suprafete acoperite cu apa adanca sau cand speli compartimentul motor fara a proteja alternatorul.
Daca ai observat unul din simptomele de mai sus ai doua alternative. Sa achizitonezi un alternator nou si sa il inlocuiesti pe cel vechi si defect. Acest lucru, poate fi destul de costisitor, deoarece si piesa in sine este destul de scumpa si in plus este nevoie ca inlocuirea sa fie facuta de catre un specialist.
Cea de a doua solutie este reconditionarea alternatorului. Aceasta se face in service-uri specializate si este o actiune mai putin costisitoare, care se poate realiza asupra majoritatii modelelor existente pe piata.
Ultimul trend in materie de alternatoare este utilizarea unuia de tip inteligent care ofera curent electric doar in anumite momente ale functionarii motorului masinii.
Alternatorul va produce curent mai ales cand este utilizata frana de motor sau cand motorul este mai economic si in acest fel , alternatorul va lua din putere doar cand e nevoie si asta va duce la reducerea consumului de combustibil.
Va dorim sa aveti parte de calatorii frumoase si drumuri fara evenimente si, nu in ultimul rand, din partea colectrivului E-ELECTROMOTOARE, o toamna frumoasa!
